
Sirküler: 2025-SR-2117
Konu : Yönetim Kurulu Karar Defterinin Elektronik Ortamda Tutulmasına İlişkin Zorunluluk Kaldırıldı!
A) 01.01.2026 tarihinden itibaren kuruluşu ticaret siciline tescil edilen şirketler ile
B) Aşağıda sayılan şirketlerin (15/11/2012 tarihli ve 28468 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Anonim ve Limited Şirketlerin Sermayelerini Yeni Asgari Tutarlara Yükseltmelerine ve Kuruluşu ve Esas Sözleşme Değişikliği İzne Tabi Anonim Şirketlerin Belirlenmesine İlişkin Tebliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrasında sayılan anonim şirketler):
- Bankalar,
- Finansal kiralama şirketleri,
- Faktoring şirketleri,
- Tüketici finansmanı ve kart hizmetleri şirketleri,
- Varlık yönetim şirketleri,
- Sigorta şirketleri,
- Anonim şirket şeklinde kurulan holdingler,
- Döviz büfesi işleten şirketler,
- Umumi mağazacılıkla uğraşan şirketler,
- Tarım ürünleri lisanslı depoculuk şirketleri,
- Ürün ihtisas borsası şirketleri,
- Bağımsız denetim şirketleri,
- Gözetim şirketleri,
- Teknoloji geliştirme bölgesi yönetici şirketleri,
- 28/7/1981 tarihli ve 2499 sayılı Sermaye Piyasası Kanununa tabi şirketler
- Serbest bölge kurucusu ve işleticisi şirketler
- Yönetim kurulu karar defterinin elektronik ortamda tutma zorunluluğu kaldırılmış olup; Tebliğde, pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterinin elektronik ortamda tutulmasının zorunlu olduğu belirtilmiştir.
- Şirketler zorunlu olmadığı halde ihtiyari olarak defterlerini elektronik ortamda tutmayı tercih etseler dahi, pay defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterinin elektronik ortamda tutulması zorunlu tutulmuştur.
- Elektronik ortamda defter tutma yükümlülüğü kapsamına giren şirketlerin, fiziki defterlerin kapanış onayını yaptırmaları için öngörülen süre 2 aydan 6 aya çıkarılmıştır.
- Tebliğe eklenen Geçici 2. maddeye göre, bu maddenin yürürlük tarihinden önce yönetim kurulu karar defterini elektronik ortamda tutmaya başlayan şirketler, 01.01.2026 tarihine kadar Bakanlığa sunmaları halinde elektronik ortamda tuttukları bu defteri kapatarak fiziki ortamda yeniden tutabileceklerdir. Fiziki defterin açılış onayı, Bakanlık tarafından verilen belge üzerine noter tarafından yapılacaktır.
pay defteri, yönetim kurulu karar defteri, müdürler kurulu karar defteri ile genel kurul toplantı ve müzakere defterini elektronik ortamda tutmaları 14.02.2025 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğ” ile 01.07.2025 tarihinden itibaren zorunlu hale gelmişti.
20.09.2025 tarihli ve 33023 sayılı Resmi Gazete’de “İşletmenin Muhasebesiyle İlgili Olmayan Ticari Defterlerin Elektronik Ortamda Tutulması Hakkında Tebliğde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ” yayımlandı ve yayımlanan bu Tebliğ ile yapılan değişikliklerin son durumu aşağıdaki gibidir:
Resmi Gazete duyurusu için TIKLAYINIZ.
Bilgi edinilmesi rica olunur.
Saygılarımızla;
VERGİ DENETİM DANIŞMANLIK VE YMM A.Ş.